כלי תקשורת והעברת מידע בכל נושא שקשור לפרויקט (הערות \ בעיות \ הצעות) בצורה מסונכרנת בין יועצים, אדריכלים, קונסטרוקטורים, מנהלי הפרויקט, מנהלי ה-BIM וכל בעלי העניין של הפרויקט.
מדריך זה מבוסס על ענן ACC, בענן ה360- BIM הממשק מעט שונה אך מדובר על אותו עיקרון.
שלב ראשוני בתחילת כל פרויקט - כל משתמש מחויב בחשבון Autodesk כדי להתחבר לענן. כדי להיות מקושרים לקבלה ושליחה של Issues תצטרכו לספק למנהל המודל את כלל החשבונות של משרדכם אשר יעבדו בפרויקט זה. מנהל המודל יקשר אתכם לפרויקט בהתאם לתפקידכם. מיד לאחר מכן תקבלו הזמנה לפרויקט במייל - יש להיכנס ולאשר השתתפותכם.
2. השלב הראשון הוא פתיחת Issues ע"י בעל עניין בפרויקט, בדוגמא המובאת בתמונה ממנהל המודל. לאחר שיפתחו Issues המיועדים לכם תקבלו למייל את ריכוז ההערות הרלוונטיות אליכם בלבד. המייל יכיל קישור אל רשימת ה-Issues המרוכזת, ניתן גם להיכנס ללוג ה Issues דרך התפריט הראשי בענן
חיבור מנהל הפרויקט \ יזם לנעשה בפרויקט
למנהל הפרויקט/יזם יש גישה ללוג ה Issues והוא חשוף להערות שנפתחו לכל המתכננים וע"י כל המתכננים.
בנוסף מנהל ה-BIM יקפיד בסיום דו"ח לשלוח מייל המכיל מסמך בפורמט PDF שכולל את כלל ההערות שחולקו לבעלי התפקידים, כל בעיה גם במסמך PDF תכיל קישור ישיר לרשימת ה-Issues בענן.
Model Checker #1 - מסמך הערות לדוגמא
בנוסף: מנהל ה-BIM יכול לקשר את מנהל הפרויקט כצופה - Watcher* כך שלכל בעיה שנפתחת - כך שגם מנהל הפרויקט יקבל מייל אוטומטי להערות בדומה ליועצים אך יוגדר כצופה בלבד ולא כמטפל הבעיה (לא יהיה מורשה לערוך את ה-Issues*). מדובר על מייל אחד ביום פתיחת ההערות.
3. חובה לשנות את סטטוס ההערה מ-Open ל-Completed/Answered בעת מתן התייחסות להערה. במידה ולא תעדכנו את הסטטוס - נותן ההערה לא יהיה מודע לכך שטיפלתם ב-Issue זה.
במידת הצורך בלבד בגלילה עד למטה לסוף ההערה ישנה חלונית צ'אט בה ניתן להגיב למנהל ה-BIM ולתייג.